Vårrullar av rispapper gott,gott:)



Slippa böket med fritering och att det känns liiiiite nyttigare:)
Rispapper är jättegott och enkelt att använda. Jag har visat i nåt tidigare inlägg här
i bloggen hur man gör. Rispapper köper du i asiatiska mataffärer.
I dessa har jag kyckling och bulgur, smaksatt med ganska mycket lime och soja
samt koriander.
Till rullarna serverar jag en vitkålssallad med risvinäger som smaksättare.



En sweet chilisås är gott att doppa i.

Igår var jag upp till Bredsel och fixade lite. Eftersom vi förbereder flytt så finns det mycket
att pyssla med.
Egenvispat skylten ska också monteras ner då  det inte blir mer café.
Så till alla er som undrar över middagar eller fikautflykter i sommar så
är egenvispat  numera endast en företeelse i bloggform.

/Marianne

Kommentarer
Postat av: sofie

Attans!Vi som skulle komma å fika till helgen... Ja ja får väl göra en picknikkorg istället.. Fin sida många goda recept..

2011-05-10 @ 11:21:35
Postat av: Marianne

Du får titta in här och få recept till picknikkorgen:)

/Marianne

2011-05-11 @ 19:34:39
Postat av: Erika

Åh vilka tråkiga nyheter, längtade så till sommaren och att åka upp till er och fika av alla sorter :)

2011-06-05 @ 14:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen