Musiktips till,maten,solstolen,partyt;)



De som känner mig vet att jag även har ett stort musikintresse. Jag lyssnar
på det mesta förutom dansband och country som är bannlyst här hemma:)

Just nu lyssnar jag mycket på Nouvelle Vague.
Nouvelle Vague är ett franskt musikerkollektiv som främst gör covers
på gamla New Wave klassiker.




Yael Naim är en israelisk sångerska och låtskrivare.
Hennes verson av Toxic finns på den här plattan och det är så fjärran från Britney
som man kan komma:)

PJ Harvey behöver väl ingen närmare presentation. En av mina favoriter här är
spår 4: The Words That Maketh Murder


Ha det så bra i solen:)
/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen