Ny utsikt från mitt köksfönster:)



Med utsikt över Storforsen från köksfönstret här framöver:)
Efter en fantastisk sommar med trevliga och positiva besök, nya bekantskaper,
erfarenhet som bröllopsfixare, trevliga och glada matgäster i höst och vinter
så stänger jag ner egenvispat som företag och lägger den delen på is.

En del av mina gäster som jag samtalade med i sommar vet att jag planerade en
andra del i mitt företagande.
Jag räknade kallt med att köra båda delarna men efter att jag påbörjat mina
utbildningar så ser jag tydligt var mitt engagemang finns.
Jag har mycket på gång och skaffar ny spännande kunskap inom mina
intresseområden.

En ny blogg är på gång med enbart Rawfood och vegetarisk mat. Länk till
den sidan får ni i slutet på nästa vecka:)
Där kommer löpande info. om vad jag gör och kommer att kunna erbjuda som företag.

Den här bloggen får ligga kvar ett år framåt som en receptbank och möjligen
att den uppdateras mellan varven;)



Avslutar detta inlägg med recept på mina semlor och jag lovar alla er som undrat
och frågat om egenvispats tryffelkaka att jag kommer att ge er receptet här
inom kort;)........................Håll utkik:)

Semlor: 50 g jäst
             5 dl mjölk
            1 dl socker
             1 msk ljus sirap
            2 ägg
             1 1/2 tsk bakpulver
             1 tsk salt
Spec. vetemjöl tills degen tar ihop. Gärna lite lös.
Låt jäsa 45 min. Forma runda bullar....jäs 40 min
Pensla med ägg och grädda 8-10 min  225 grader.

Fyllning: kör mandel, mjölk och mandelmassa
             en nypa vaniljsocker i mixer till en slät krämig massa.



Ha det gott;)
Kram /Marianne

Återkommer med länk till ny blogg:)





Kommentarer
Postat av: Maria Karlsson

Va kul Mariann att du är en driftig kvinna.Jag önskar dig lycka till med ditt företagande.Kram Maria Karlsson

2011-02-06 @ 20:46:39
Postat av: Karin

Gu vad jag blev sugen på semlor nu :D vad du är duktig Marianne! Ser fram emot receptet på tryffelkakan :D

2011-02-06 @ 21:15:51
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen