Krämig kycklingpasta med mozarellatoast



Har varit till Stockholm en sväng i veckan på utbildning, därav den dåliga
uppdateringen:)
Här får ni receptet på en god och krämig pastarätt.
Jag har stekt kyckling,spenat och haricot verts
tillsatt en brk lätt cremé fraiche och vatten.......annars blir
såsen för syrlig, sedan hönsbuljong och en skvätt vitt vin, lite citron
Koka upp och red med maizena om det behövs, smaka av med salt o peppar.



Mozarellatoasten är förrostade brödskivor, ett rejält lager mozarella
som får smälta ner som ett täcke över brödet  en stund under grillgallret:)
Jag har smaksatt med cayennepeppar och chiliflakes så det blir lite drag
i smaken;)

Ha nu en riktigt skön helg kära bloggläsare:)
Kolla in nu på min gröna blogg där jag samlar goda vego/raw rätter

www.egenvispatgoesgreen.blogg.se

/Marianne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen