Dragonvitvinssås recept på begäran:)....varsågod!



Mina middagsgäster frågade efter recept på min dragonvitvinssås så
här kommer det:)
Dragonvitvinssås:
60 g smör
Riv 1 1/2 scharlottenlök superfint så att när såsen kokar upp smälter löken liksom bara in.
2 tsk dragon (torkad)
1 l hönsbuljong ( eller grönsaks)
11/2 dl vitt vin
3 dl matlagningsgrädde
maizena för att reda av
salt och peppar

fräs lök och dragon i smöret, häll på vinet och låt det ånga rejält innan du
häller på grädde. Låt koka upp, red av och smaksätt ytterligare med salt och peppar.
Jag brukar även sätta i krossad grönpeppar och rosépeppar.

Glöm nu inte att gå in på min gröna blogg som uppdateras dagligen med gröna smarriga
recept. Lite tips och råd och annat

Klicka på länken här ....och du är där;) : www.egenvispatgoesgreen.blogg.se

/Marianne


Kommentarer
Postat av: Marianne

Naturligtvis ska ju hönsbuljongen i tills. med grädden. Gjorde nåt mixter så jag kunde inte gå in och ändra på inlägget. Sådär är det ju ibland:)

2011-02-14 @ 09:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen