Grillkväll i höstsolen



Färgerna börjar komma nu och ta över det gröna. Vackert men med ett litet vemod.
Om vi får ha det väder vi haft nu denna helg så kan man njuta och sitta ute länge
på kvällarna:)



Grillmästare var inte jag utan maken. Det blev förutom karrékotletter
även grillat nötkött. Jag stod för tillbehören:)



Fylld bakpotatis!
Jag kokade först potatisen och gröpte ur en. Det moset blandade jag med smör och
Västerbottensost, salt och peppar. Sedan delade jag de andra på mitten, fyllde
med moset och gratinerade i ugnen ca 25 min.

Himmelskt gott!



Lite timjan på:)



Goda knapriga ostsnurror blev det också. Enkla och supersmarriga!

50 g jäst
1/2 dl god olivolja
rejäl nypa flingsalt
5 dl ljummet vatten
Spec vetemjöl tills degen tar ihop

Låt jäsa ca 40 min.

Kavla ut degen till en stor rektangel. Pensla med smör och sätt
riven ost över hela, salt och peppar, örter

Vik sedan ena halvan över den andra. Skär i remsor som du snurrar
till en knut.
Låt jäsa 30 min och grädda sedan 250 grader ca 11 min



/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen