Falafel i pitabröd



Middag igår blev smarrig falafel i pitabröd med en yoghurtsås på mezeyoghurt.

Falafel på mitt sätt:
ca 400 g kikärtor ( ca 1,5 pkt go green)
1 gul lök
1 tsk tahini
1 tsk sambal oelek
1 tsk spiskummin
2 msk majsstärkelse
1 kruka persilja
1 tsk koriander ( på burk i lag)

Mixa ihop allt och smaka av med salt & peppar
Forma små biffar eller bollar och stek i smör och rapsolja.
Går även bra att fritera om man vill det.

Servera med en yoghurtsås med mkt limesmak, sallad och pitabröd


Ang. min Rawfoodbuffé så måste jag nog......eftersom jag fått frågan, förtydliga
om att det  INTE handlar om rå mat:)
Rawfood är helvegetarisk mat tillred av : frukter,bär,grönsaker,nötter
rotsaker,groddar osv
Det som är grejen är att man inte upphettar råvarorna till mer än strax över 40 grader.

Tveka inte att komma och prova. Den 9/10 kl 18.30 kan du som är nyfiken boka in dig
för att testa:)

Anmäl dig via mail: [email protected] eller tel: 0929-311 22

Dock senast onsdag 6/10

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen