Camu Camu


Camu camu från Renée Voltaire


Camu Camu är ett superfood, ett bär från en buske som växer i Amazonas regnskogar.
Det har ex. 30 ggr så högt C-vitamininnehåll  som en apelsin.
Ta en tsk i din morgonsmoothie och håll snuvan borta;)

Smaken är lite syrlig men är jättegod att kombinera med gojibär, havtorn eller chokladdrinkar/smoothies.
Reneé Voltaire har ett sortiment som är tillgängligt i välsorterade mataffärer, annars
finns en hel del superfoods och Rawfood på nätet.


Min matfilosofi:

Jag har till stor del själv gått över till Rawfood och vegetarisk kost.
Först var det av nyfikenhet och mitt stora matintresse som jag började mixa, blötlägga, grodda , laga och äta mig igenom recept från kokböcker på engelska osv. om alternativ kost, Rawfood och vegetarisk matlagning.

Jag upptäckte att jag fick mer ork och energi genom att byta ut ett par dagar i veckan mot denna kost.
Blev mätt på ett lättsamt sätt och en mage som krånglat blev helt i sin ordning:)

Jag äter fortfarande kött ibland men vid de tillfällen jag gör det så föredrar jag viltkött ex. älg.
Fikar gör jag också men med måtta, allt handlar om att hitta en balans i det hela:)



Näringslära och Hälsopedagogik är ämnen jag tränger djupare in i , i min utbildning
och jag kommer från januari att kunna erbjuda kostcoachning med individuellt sammansatt kostprogram.
Är du redan nu intresserad ? Tveka inte att kontakta mig.
Vill du gå ner i vikt?
Hitta ny energi och ork?
Förstå varför du äter? ( tro mig , man kan äta av många orsaker)

Klicka på min bild och du hittar info. om mail

Vill även slå ett slag för denna fantastiska butik/näthandel!

Som inbiten kaffedrickare är jag omvänd:) Kaffe är svårt att sluta med om man som jag själv varit

hopplös 8-10 kkp om dagen drickare. Här är upplevelsen nåt helt annat ,jag lovar:)



Kan bara råda er att prova!


/Marianne







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen