Parmesanrösti och grillad kyckling, toppad med fetaost ,yoghurtdressing och kryddstark vitkålssallad



Rösti med delikat smak och en starkt kryddad kyckling.Mild yoghurtdressing
till, gör att smakerna passar och det får en helhet.

Röstin är bara riven potatis men medan jag stekt den har jag rivit parmesanost över i tunna lager.
Sådär har jag gjort ngr. vändor och det blir suuuuuuuupergott!:)

Kycklingen är stark i smaken. Mycket chili och peppar!!!!!!!
Yoghurtdressingen är lite grekisk yoghurt-ketchup-salt-peppar
Smula fetaost över och servera med en kryddig vitkålssallad.

Jag har finstrimlat vitkålen med osthyvel. 3+1 del olja,vinäger
rikligt med italiensk salladsdressing.

Förståss suttit ute i det soliga vädret och ätit. Tänk!!!!!!!!!
Nu är sommaren äntligen här!:)

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen