Parmarullar med spenatbröd och melon



Middag idag blev Parmarullar med cantaloupemelon och vattenmelon.
Ett mustigt bröd med spenat, solrofrön,pumpakärnor och pinjenötter, kryddat
med rökt havssalt.

Parmaskinkan har jag fyllt med : finhackat äpple, gurka,rödlök
                                            liiiiiiiite finrivet skal från en lime
                                            lite grekisk yoghurt
                                            salt & peppar

Över rullarna har jag lite fikonbalsamico.



 Brödet : 25 g jäst
                                              4 msk olivolja
                                              2 dl vatten (fingervarmt)
                                              1 nypa salt
                                              1 nypa socker
                                             Specialvetemjöl tills degen tar ihop
Låt jäsa ca 35 min. Hacka en påse bladspenat och sätt spenaten, solros,pumpafrön, pinjenötter
i den färdigjästa degen. Ta upp på bakbord och knåda in  ordentligt. Dela degen i 5 bitar och tvinna
runt till avlånga bröd. Pensla med olivolja på och sätt lite rökt flingsalt på .
Grädda ca 15 min 250 grader.

Ha en bra fredag kväll och Kristina! :) Jag hoppas du slipper gå hungrig nu;)
Kram Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen