Middagstips:Min snabbvariant av sjömansbiff



Jag gjorde rullader igår och idag blev det en annan rätt med lövbiff eftersom
jag hade kvar lite. Jag kokade upp buljong : bestående av en kalvbuljongtärning
och vatten:)( svårt eller hur!?)
Strimlade fänkål,gul lök, morötter och potatis , la detta i en ugnsfast form
häll buljong över så att det täcker till hälften , krydda på lite extra med svartpeppar
In i ugnen på 225 grader i ca 30 min.
Bryn under tiden lövbiffen som du skurit i ganska stora bitar, krydda på med salt, peppar
När grönsakerna kokat mjuka ta ut formen och vänd försiktigt ner lövbiffen.
Låt vara 10 min till i ugnen. Strö lite hackad persilja på om du har det hemma.
Servera syltlök och lite sallad till, en hårdbrödmacka.
Supergott! Enkelt!

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen