Cupcake chocolat



Tänkte väl att ni ville ha en smarrig chokladvariant av cupcakes också, så
varsågoda! Detta recept är syndigt gott, många ingredienser i frostingen
men väl värt besväret:)

Receptet: 3 ägg vispas pösigt med 2 dl socker
           rör ihop : 1 dl turkisk yoghurt, 1 msk honung, 2 msk kaffe
                          1 msk kaffelikör , 50 g flytande smör ( el smält)

Blanda torra ingredienser: 3 1/2 dl vetemjöl, 3 msk kakao, 2 tsk bakpulver
                                      1 tsk vaniljsocker
Sikta i detta i äggsmeten tills. med yoghurtröran, Sätt i muffinsformar och
grädda ca 20 min i 175 grader.

Frosting: 50 g flytande smör/rapsolja
             2 msk kaffe
             1 dl kakao
             6 dl florsocker
             1 tsk vaniljsocker
             100 g smält vit choklad
             100 g philadelphiaost
Rör ihop allt och spritsa en  rejäl "dutt" på varje muffins.



Finhackad mörk choklad är inte heller så dumt att sätta i frostingen:)

Ikväll blir det inget middagstips då jag tänker låta mig bjudas på mat haha.....

Ha en toppendag alla !
/Marianne

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag hade ju äran att få provsmaka, och dem var verkligen superduper goda!! :)

2010-05-06 @ 21:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen