Pizza med mycket smak:)



Här kommer en pizza med en tomatsås med ett riktigt sting:)
På har jag kyckling och skinka, cheddarost och västerbottensost.
Jag gjorde en storsluring med fetaoströra här en dag och det var
riktigt gott att ha som tillbehör.

Till 2 pizzor: 25 g jäst
                  2 dl ljummet vatten
                  1 msk matlagningsyoghurt
                  4 msk olivolja
                  lite flingsalt
                  Specialvetemjöl tills degen tar ihop( ska vara lös)
Jäs degen 40 min

Tomatsås: 1 pkt passerade tomater
                färsk basilika finhackad
                färsk timjan finhackad
                svartpeppar, chiliflakes
                jalapeno ca 4 st finhackade
                salt ,socker
koka i ca 40  min

Jag har stekt kycklingfilé i grillpanna och strimlat tunna
skivor. Lite rökt skinka.

Grädda 250-270 grader ca 10 min

 Maken i arbete med att riva ut det sista i köket
Nu är det bara bygga upp ett nytt kök!!!!!!!!!!!!!!!!

/M

Kommentarer
Postat av: Grannarna

Vi i 89:an och 91:an önskar er i 90 lycka till med Café egenvispat och vi ser fram emot att komma och fika hos er.

2010-06-13 @ 22:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen