Nöjesmetropolen Bredsel..............:)



Det hände saker i Bredsel på 40-50 talet. Tidigare ägare av huset jag nu
öppnar café i var riktiga festfixare. Många av den tidens storheter bodde även i huset
under sin vistelse i Bredsel. Hm........tror jag siktar på Alcazar;)



Thore Ehrlings orkester





Häftigt pris eller hur?:)



Detta var ngr. av tjänsterna och varor man kunde handla hos Bredsels
Gästgifveri i början av 1900-talet.
Dock inget jag själv kommer att erbjuda:)............fast ni kan ju få skjuts
av maken om ni behöver hahaha............(Granlunds buss)

Ha en bra dag!
/Marianne

Kommentarer
Postat av: Ellendellen

Hej

Ursäkta att det är länge sedan jag kommenterade eller var inne på din blogg

Hos dig händer det minsann saker må jag säga.

Så roligt med eget café. Lycka till!!!

Hur långt är det från Kalmar till Bredsel??

2010-06-09 @ 22:15:55
Postat av: Marianne

Ja du, det är rätt långt mellan Bredsel och Kalmar:)

Ska skicka karta haha........ni kunde väl ta en liten semestertripp hit upp i sommar. Mycket mygg har vi men man härdar ut;)

Kram på dej!

2010-06-10 @ 08:26:27
Postat av: Matilda

Hittade hit pga artikeln i älvsbynytt. Tänkte bara berätta att min farmors far ägde det där huset, undrar om det ev var han som byggde det ? Han hade gästgiveri. Hette Karlsson i efternamn. Kanske kul för dig att veta :-) Hoppas att er affärside kommer att funka, det är ju helt klart ett läckert hus med ett fantastiskt läge. / Matilda

2010-06-14 @ 14:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen