Hälsorecept vecka:1



Ätit för mycket under Julen?;)
Häng med nu under 4!!!!! veckor då jag bara ger er en massa recept på
HÄLSOMAT!
Ni kommer att få tips på frukost, lunch , middag och mellanmål.

Ni som följer denna blogg vet att det kan bli tvära kast i menyerna:)
Men jag törs lova att om ni följer mina recept kommer ni inte att bli besvikna.
Vågar ni?


Här ett middagstips: Stekt kyckling med quinoa, en fetaostsallad
                              avokadoröra
Skulle säkert passa med lax här ( är dock fiskallergiker själv:(

Kycklingen är stekt i olivolja och salt/peppar
Salladen: finhackad rödlök, osockrade majskorn, spenatblad,
              fetaost, svartpeppar,persilja och en skvätt balsamico
             av bra kvalité.




Quinoa är en ört och dess frö är ett av de mest näringsrika man känner till.
Quinoa innehåller massor mer proteiner än andra sädesslag och hela
raden av aminosyror. Ät quinoa om du är stressad, dess rika B-vitamin mängd
gör att binjurarna kan bygga en sund reaktion på stress.



Har även laddat med frukt , så att ni får en massa recept på juicer med
nyttigheter i;)



Detta är.....jag får presentera...........:)
Min råsaftcentifug!
Imorse gjorde jag en riktig dunderjuice med druvor, päron
citron och en tsk camu camu.
En riktig vitaminkick!

Fortsättning följer....

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen