Enkel och smarrig tryffel:)



En enkel och smarrig tryffel till Julens dessertbord.......kan det va nåt;)
OK! här får ni ett recept:

Smält 200 g mörk choklad och 100g vit choklad i vattenbad
Blanda 1/2 brk. kondenserad mjölk med 2 msk cacaolikör och 1 påse flagad mandel

Blanda ihop allt och sätt i en form klädd med smörpapper.
Låt stelna i kylen.
Skär sedan i lagom bitar och njuuuuuuuuuuuuut!;)



Nu åker jag till Stockholm ett par dagar och återkommer med uppladdning för min
glöggfest dagen innan Julafton:)

Ha det bra
/Marianne

Kommentarer
Postat av: Anna FG

Hej, länge sedan sist!! Fick akut chokladbegär igår och testade din tryffel, gjorde med Bailys och hackad sötmandel, gott!!!! Ha det bra och var försiktig i Sthlm. Hälsn. Anna FG

2010-12-16 @ 12:29:05
Postat av: Madelen

Hej Marianne :)

Rolig och intressant blogg du har, hittar många tips.

Blev intreserad av camu Camu som man kunde sätta i smoothien, så då frågar jag dig vilket märke som är bäst/billigast?

Hoppas du får en trevlig jul :)

Kram /Madelen Öhgren

2010-12-16 @ 23:09:04
Postat av: Marianne

Vad kul att du testat mitt recept Anna:)Jo, det där chokladsuget man får ibland;)

Vad gäller rawfood-produkter så gillar jag Reneé Voltaires sortiment.Du kan hitta mycket av hennes varor på de större ICA-butikerna.Det finns bra varor på nätet också och det lönar sig förståss att jämföra priser. För dig Madelene så kan du kolla i Piteå på ICA-kvantum som har en hel hylla med rawfoodgrejer just från Voltaire:)

Kram /Marianne



2010-12-18 @ 08:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen