Veckomeny nr 1, tisdag: Paj med fläskfile' och spenat, toppad med päron,rödlök och citronbalsamico



Här har jag gjort portionspajer och det  går utmärkt att göra ngr. pajskal
att ha i frysen och ta fram nån dag när man kanske har lite rester eller så och fylla med lite vad man har till hands. Här hade jag  fläskfile'
som jag stekt med bladspenat och kryddat med lite limepeppar och en skvätt citron
salt o svartpeppar.
Toppat med finhackat päron och rödlök sedan ringlat citronbalsamico över.
Mums!!!!!!!!:)

Pajskal: 75 g smör el margarin
             2 1/2 dl vetemjöl
             1 dl grahamsmjöl
             1 nypa flingsalt
             ev. liiiite olivolja tills degen tar ihop.

Blanda gärna i matberedare. Tryck ut degen i pajformarna och låt vila
i kyl ca 15 min innan du gräddar dom på 225 grader i ca 15 min.

                        
Obs! De är  precis lika goda att äta kalla.:)
/ M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen