Veckomeny nr 1, lördag: Chicken and chips med örtmajonäs



Detta är väl ingen smalmat med ack så gott:) Bara för nån gång är väl allt ok!

Jag har använt kycklinginnerfile' och panerat den .Mjöl-ägg-ströbröd är ordningen.
Jag har även kryddat ströbrödet ganska mycket för att få bra smak. Lite chili, grillkrydda
svartpeppar och salt.

Majonäsen är en basmajonäs men jag mäter aldrig upp en oljemängd utan jag vispar
tills jag får den konsistens jag vill ha. Sen använder jag elvisp så det går snabbt och enkelt.
Sedan har jag kryddat majonäsen med salt,peppar,färsk dragon, timjan och bladpersilja

 Majonäs: 1 äggula
                                               1 tsk dijonsenap
                                               1 msk vinäger 
                                            rapsolja tills majonäsen känns krämig
                                               Kryddor efter smak

/M

                                 


Kommentarer
Postat av: Lena

Så gott det ser ut. Bröder du hade tidigare ska jag testa nästa gång det är dags för matbrödsbak

Nu har jag fått svar från Annelie/ Inkavinka. Jag ger henne tips om din nya bloggsida.

Som vi befarade har hon varit sjuk

Ha det gott

Ellendellen

2010-04-25 @ 00:05:07
Postat av: Anonym

Jo, det brödet är supergott, ev. kan man dra ner liiite på sockermängden.

Jag skickar ett mail till dej lite senare:)

/Marianne

2010-04-25 @ 09:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen