Härlig busenkel dessert + fler kokbokstips:)



Busenkel dessert som smakar underbart:)
Smördeg på rulle är praktiskt och lätt att göra nåt gott av , både
maträtter och dessert.
Här har jag bara lagt ut smördegen på en bakplåt och strött över hackad mandel
pinjenötter och rörsocker. Bakat av till den är gyllenbrun och sockret smält.
Skär i flarn och servera med bär och frukt samt vispad grädde blandat med vaniljkesella
och ringla sedan lite lönnsirap över:P



Några kokbokstips !

Min stora feta grekiska kokbok ,Alexandra Pascalidou
En bok där Alexandra delger mycket om sin egen historia , samt en massa goda recept.
En bok man stannar upp vid ett bra tag för alla vackra bilder och intressant läsning.
Mitt favoritrecept här är Kycklingbiff med grillade grönsaker

Soppor,bröd & röror,Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman
Soppor av alla de slag , en inspirerande bok med superbra bröd och kexrecept
som provat många av. Majssoppa med sweet chili är bara helt super god:)

Karin Franssons sju årstider, Karin Fransson
Karin Franssons bok är inspirerande och när jag lagade rätter från denna upptäckte jag ramslök
för första gången och använder den nu flitigt i mycket av min matlagning.
Rätterna kräver lite arbete och känns lyxiga.
Tryffelfärserade små kroppkakor med varm kryddpeppargrädde och torkade lingon är kanske inget man svänger ihop sådär bara till middag:)


Det var allt från mig:)
/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen