Bakdag.........................



Då frysen gapade eländigt tom på något gott till vänner på besök , så
fyllde jag på med lite av varje.
Här enkla hallonmuffins. Gör toppingen när jag ska servera dom , den
blir nämligen inte bra att frysa.


Formar och bakplåt kommer från Ikea.



En brownie med kokostopping. Hiskeligt god och mäktig med.......8 ägg
i smeten och ett helt pkt smör.......................hm..................................



Smakade bra? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........;)



Dinkelfrallor i olika former. Gudomliga att rosta.



Här kommer receptet: 50 g jäst
                               5 dl ljummet vatten
                               1 dl rapsolja
                               1 msk vit brödsirap
                               1 msk honung
                               en rejäl nypa salt
                            siktat dinkelmjöl tills degen tar ihop.
låt jäsa i ca 50 min. Baka ut till långfralla eller små port. bröd
Låt jäsa ytterligare 30 min och baka av i 25 min 200 grader

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen