Allt-i-ett-bröd



Ett allt-i-ett-bröd har jag bakat idag här i caféet.
Praktiskt att ha i frysen till frukosten, utflykten...........
Blev uppskattat av de som smakade:)

Receptet: 50 g jäst
               5 dl mjölk
               1/2 dl matyoghurt
               2 ägg
               150 g smör
               salt.....liiite socker
               3 dl grahamsmjöl
           resten vetemjöl tills degen tar ihop och känns smidig.

Värm mjölk,yoghurt, smör fingervarmt och lös upp jästen.
blanda i ägg och mjöl.
Låt jäsa ca 40 min

Platta ut degen till  kakor och sätt i skinka och ost. Nyp ihop degen
och forma till runda bollar. Låt jäsa ca 30 min
Pensla med ägg och strö på riven zuccini, flingsalt
Grädda 250 grader ca 10 min



Nu är det alltså sista veckan jag kör café. Tanken att ha öppet två helger i september
blir inte av då jag har så mycket nytt att sätta mig in i då det gäller
min andra del av verksamhet.

Nyfikna?......håll koll här så får ni all info;)

Passa på att komma in på en fika nu innan söndag:)

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen