Vegetariska v. torsdag: Vegolasagne



En krämig Vegolasagne fick bli middag idag:)

Jag har använt spenatlasagneplattor. de ingredienser jag använt är:
1 bukett färsk broccoli
1 brk majskorn
1 rödlök
1/2 zuccini
1 pkt passerade tomater

Stek alla grönsaker, krydda med salt,peppar,chili,vitlök
Häll sedan på de passerade tomater

Koka en bechamelsås: 1 msk smör, 2 tsk mjöl , ca 8 dl mjölk
Sätt smöret i kastrullen och rör i mjölet tills det börjar tjockna, späd med mjölken
När såsen rörts ihop blanda i en 1/2 brk ricottaost ( det lyfter smaken rejält)

Varva nu såsen med lasagneplattor och grönsaksröra i en ugnsfast form. Grädda
i ca 35 min på 225 grader.

Jag har serverat keso och ananas till.

Ha en trevlig kväll / M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen