Lunch dag 4: Spenatfrittata m. melonsalsa & kalkon



Dagens frukost bestod av min havregrynsgröt och havremjölk ( hm............kommer inte att köpa mer av den när den tar slut, ska prova soyamjölk)
Sedan blev det ett träningspass inomhus på löpband. Vädret är slask slask och åter slask:(

Min lunch smakade toppen!

Spenatfrittata:  4 ägg
                       4 msk havregrädde
                       ca 2 dl hackad bladspenat
                       salt & peppar
       Rostade ,saltade Pinjenötter att strö över.

Vispa ihop allt och stek i lite olivolja.
Melonsalsan : tärnad melon och avokado, olivolja, vinäger ( 3+1) salt peppar
Färdigskivat kalkonkött. Lite god olivolja att ringla över.

Tips: När du rostar pinjenötter eller andra nötter och vill ha dom salta , sätt i ngr skvättar vatten tills. med saltet
då fastnar saltet  på nötterna.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe mmmmmmmmmmmmm...........
En av de tre koppar jag numera tillåter mig;)

Återkommer med middagstips:) / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen