Frukost dag 1



Havregrynsgröt med havremjölk.
Havregrynsgröt kräver väl ingen närmare presentation. Det receptet sitter nog i ryggmärgen hos de flesta.
Men ok då för den som kanske glömt , jag har ju trixat liiiiiiiite.
1 pers:  1/2 dl havregryn
            1/2 dl fiberhavregryn
             2 dl vatten
            en nypa salt
Koka eller kör i micron 2 min.

På gröten har jag osockrade bär.................smakar helt ok och jag är verkligen ingen
grötälskare. Jag utesluter även vanlig mjölk och ska prova havremjölk och rismjölk istället.

Boken: 10 år yngre på 10 veckor , skriven av Torbjörg Hafsteinsdottir
Hon är undersköterska och näringsterapeut och undervisar i anti age- livsstil.
Hon  verkar i Danmark och Island och har mer än 20 års erfarenhet i ämnet hälsa och näringslära.

Hon berättar om männens blickar och hur hon fortfarande kan bära tighta jeans och att hon även som 70-åring kommer att vara väldigt sexig.
Vill man bli som hon har man lösningen i sin hand då hon beskriver boken som en skumsläckare mot eld i kroppen.hm........visste ni att kroppen och hjärnan karamelliseras av socker?!
Det finns en massa tester för hur din kronologiska ålder stämmer överens med den biologiska åldern osv.
Steg för steg vad du ska kasta och inhandla , olika case där kvinnor berättar om hur denna metod förändrat deras liv.
Det man ska inhandla är en diger lista. Kosttillskott och krämer av olika slag.
Hur man ska tänka , göra i olika situationer, hantera stress, Detox-utrensning mm.....



Jag har bara fokuserat på matdelen och ska bara bjuda på recept inspirerade av de som finns i boken.
Vad en del livsmedel är bra för osv.
Recepten i boken innehåller väldigt många ingredienser och jag kan väl säga att jag skalar av det friskt.
Ska man följa dessa innebär det en hel del nätshopping och letande i mataffär/hälsokost och dessutom rätt dyrt.
Ett bröd med över 20 ingredienser orkar jag inte ställa mig och baka.

Mitt egna test är alltså: Kommer jag att må bättre av detta, gå ner lite i vikt...........vi får se:)

fortsättning följer.................



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen