Dag 5 middag: grillad biff med ugnsrostad sötpotatis & fänkål



Lite lördagslyx:)
En utskuren biff som jag marinerat i olivolja & svartpeppar, lite salt
Precis innan den är färdigstekt pensla sweet soya sauce över, bara yttepytte
för smakens skull. Sötpotatisen & fänkålen är rostade i ugn på 250 grader
ca 25 min. Lite olivolja.
Örtoljan är 3+1 olja , vinäger och torkade örter( mejram,timjan,oregano,chili)



Salladen till består av: Rödlök, plommon, svarta kalamatioliver,pinjenötter
Ringla örtolja på till servering.

Jag lovade att lista topp 20 maten;)
* broccoli           *Havre        *Kokos & kokosolja
*blåbär              *Quinoa       *Råg
*Vattenmelon     *Mandel
*Spenat             *Sötpotatis
*Citron              *Tomater
*Vitlök               *Tofu
*Bönor               *Lax
*Persilja             *Grönt te
*Kyckling           *Linfrö & linfröolja

Vill man hålla sig allert:) ska man alltså se till att få in detta i kosten.


Vi har ett underbart väder här och jag cyklade innan middan en runda på 2 mil:)
Det blåste liiiiiiite kallt och här är fortfarande alldeles för mycket snö. Men det var
toppen att ta fram cykeln:)
/Marianne

Kommentarer
Postat av: Erika

Ser jättegott ut! :)

2010-04-15 @ 13:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen