Melonsallad Nyttigt och gott:)


En härlig Melonsallad fick bli mellanmål hos mig efter snöskottning och hundpromenader.
Tusan vad det snöat!!! Hur kom det sig egentligen att man gnällde för nåt tag sen
och undrade var snön höll hus?! Hm.........



Melon är riktigt nyttigt och visste ni kvinnor att man fördröjer åldrandet genom
att äta mycket melon......det ni!;)

Melon är rikt på antioxidanter som zink, selen och E-vitaminer. Speciellt
Cantaloupemelonen innehåller mycket betakaroten.
Här har jag honungsmelon, cantaloupe och vattenmelon, lite vindruvor, granatäpple
och slutligen har jag ringlat yttepytte av en smakrik honung jag fick av en kompis.
Gott och fräscht!



 Ha en bra dag!
                          /Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen