Jag har bakat inatt:) Fikabröd på rawfood-vis



Jag har bakat inatt:) dvs. jag gjorde smeten igår och sen har den fått gå i torkugn över natten.
Dessa goda mandelkex med citronsmak har jag gjort såhär:

blötlägg ca 3 dl linfrön i 3 dl vatten och låt det stå ett par timmar
blanda sedan i mandelmassa( som blivit över då du gjort mandelmjölk)
ca 4 msk honung eller agavesirap och rivet skal från en citron.

Bred ut på bubbligt bakplåtspapper om du har vanlig ugn och låt torka på
strax över 40 grader tills kexen känns torra. Ibland kan man behöva vända på hela kakan.



Det här är jättegoda havrekakor-
Jag har mixat havregryn, dadlar, russin, rawcacaonibs, och lite agavesirap.
Forma till bollar och platta ut dom på en plåt.
Torka i 42 grader ca 10 timmar

Blir lite småsega och smarriga. Helt klart en favorit:)

Det är ju inget fika man kommer åt snabbt, men det är väl värt att vänta på
dessutom är det fika som gör gott för magen:)

Ha en riktigt bra dag!
/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen