Kalkon och Passion;)



Såg ett matlagningsprogram med allas vår Tina:) Hon gjorde oxfilé Wellington.
Detta är min variant men med kalkon!!

  

Jag stekte finhackade champinjoner, gul lök och äpple. Kryddade med dragon
salt, peppar och ångade på med lite vitt vin som fick koka bort.
Stekte kalkonen och kryddade med chili, salt, svartpeppar, dragon, timjan
Slog sedan in kalkonen tillsammans med hacket i smördeg och gräddade allt i ugn 200 grader
tills innertempen på kalkonbröstet var 72 grader.



Till detta serverade jag en blomkåls och broccoligratäng.
Ta ett blomkålshuvud och en rejäl bit broccoli. Förkoka lätt i saltat vatten.
Sätt i ugnsfast form. Häll över 4 dl havregrädde som vispas ihop med
ca 2 tsk potatismjöl, salt & peppar
Riven ost rikligt över. Grädda i ugn 225 grader ca 20 min.



Dessert: kex dränkta i smörkolalikör med finhackade päron och passionsfrukt
lättvispad grädde.............gott:)

 Min absoluta favorit i bakverk!



Lite vindruvor på toppen.

 Over and out från röran i mitt kök:)

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen