Kokbokstips!:)



Jag lagar sällan  mat efter recept förutom konditoribakning där
måtten bör vara rätt exakta för ett lyckat resultat.
Däremot älskar jag att bläddra i och bli inspirerad av bilder från läckra kokböcker.
Jag har en hel del  kan jag tala om och jag kommer att ge er tips här om ngr. jag varmt rekommenderar:)

Här har jag valt ut följande:
al fresco av Louise Pickford. En av mina favoriter med en massa lätta fräscha

sommarrätter. Inget krångel och fantastiska bilder.

Paul grillar av Paul Svensson: Något att kolla i till sommarens alla grillkvällar.

Han gör saltbakad hjortstek med enbär. Denna har jag provat med älgstek och det gjorde ingen

besviken kan jag säga. Massor med bra grilltips, marinader, röror och såser

Vin och fest av Håkan Larsson: Finmiddagar sammansatta av Sveriges stjärnkockar ex. Fredrik Eriksson.
förrätter,middagar,desserter och vin/snaps/avec tips . Ska du bjuda fint har du mycket inspiration här:)

Fredagsgourmet från Allt om Mat: en sammanställning med recept från tidningen Allt om Mat.

Enkla inspirerande rätter. Förrätter, huvudrätt, dessert, vin och annan dryck till maten.

 

Ja det var allt från mig:) Nu väntar krattning av gården och annat pyssel.

Solen ser ju ut att göra sitt återtåg så det är bara att njuta;)

/Marianne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen