Härlig ,Supernyttig mousse och lite lästips!



En vitaminkick till dessert eller mellanmål:) Len och mjuk i smaken är denna mousse
gjord på allra enklaste vis.



Tranbär, gojibär, havtorn, röda & svarta vinbär. Ta dom direkt från frysen
och mixa med banan till en mousse-konsistens. Häll upp i små glas och servera
direkt! Gott och fräscht:)



Just nu läser jag dessa böcker. Boken: Kärnfrisk Familj av Ninka-Bernadette Mauritson
har ju väckt en hel del debatt där det varit läger för och emot. Det är väl främst att hon säger att familjens
nya livsstil gjort att hennes autistiske son idag kan gå i vanlig skola och den förändring kosten
inneburit för hans del.
Det handlar om att äta gluten, mjölk och sockerfritt.
Bok nr 2 är då en kokbok med recept enligt denna linje. 

Jag berättar förstås mer när jag läst klart :)

Imorgon drar jag iväg till Stockholm där jag sedan i höstas går coach-utbildning. Spännande
och lärorikt på många sätt;)

 Ha det så gott!
                                   /Marianne

 

Kommentarer
Postat av: Andreas

Ser väldigt gott ut och tranbär är ju supernyttigt!

2012-01-15 @ 10:50:56
URL: http://www.tranbär.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen