MAKALÖS DESSERT!;)



En riktigt god dessert som räcker till många. Denna sats räcker nog till 10 pers:)

  

Börja med att göra en sockerkaka. Detta är ett kanonrecept som jag oftast

använder när jag gör tårtbottnar: 3 ägg

                                                3 dl socker

                                                3 dl vetemjöl special

                                                2 tsk bakpulver

                                               1 dl kokande vatten

Vispa ägg och socker pösigt,häll i det kokande vattnet, sikta i mjöl o bakp.

Grädda 30 min i 175 grader.

Låt svalna lite innan du skivar upp bottnarna. Blanda även en skål med kaffe och kahlua

  

 Sätt bitar av sockerkaka och skeda kaffeblandningen över
Sätt ett lager bär, jag har björnbär och blåbär ( till denna sats 2 påsar) sedan vaniljvisp
( 2 pkt) och finhackad mörk choklad, sedan ett nytt lager.....samma procedur till du fyllt upp
till kanten. Täck sedan med ett lager vispgrädde och pudra på rejält med kakao.
Detta blir nästan som en tiramisu men utan mascarponeost:)



Dekorera med nåt tjusigt:)





Ha nu en riktigt bra helg alla bloggläsare:)

/Marianne


Kommentarer
Postat av: Karin

Åååh det där måste jag testa någon gång :D vad himla gott det såg ut!

2011-03-18 @ 12:00:57
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Marianne

Tycker jag absolut du ska testa Karin:)

Jag måste ju fråga vad som är det bästa du ätit på Irland? Vad är deras

specialité ?:)

2011-03-18 @ 19:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen