v.2: Rödbetskaka



Jag förstår att ni undrar över avsaknaden av dessa hälsosamma recept:)
Nåja det rasslar in några på rad ska ni se. Jag har haft mycket omkring mig samt
en kamera på villovägar men nu så!
Igår gjorde jag en jättegod kyckling med kokosmjölk och den hade varit bra att
ha med här.
I alla fall så bjuder jag här på lite nyttigare fika . Morotskaka har nog alla
gjort eller smakat. Här har jag ändrat om receptet och tagit rödbetor istället
för morötter, tillsatt hälften grahamsmjöl/vetemjöl, smaksatt med kanel och muskot
Ersatt strösocker med råsocker och honung.
Toppingen har jag dragit ner på florsockret till 1 dl till en ask cremecheese och
smaksatt med saffran och kanel.

Den blev supergod och saftig.......en riktig njutning:)



/Marianne

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Marianne =)

Alla dina kort på allt gott ser ju helt underbara ut....Man blir sååå sugen! Kakan lät ju väldigt god, men bakar jag en nu hemma, så kan jag inte låta bli den...Får göra den när vi ska ha gäster nån kväll.

Hoppas allt är bra med dig. Här är det bara fint. Har precis bokat en resa till Cypern i september, så nu gäller det att komma i form tills dess ;)

Kram, Anna

2011-01-10 @ 12:54:52
Postat av: Marianne

Vad kul att höra av dig:)Härligt med resa till Cypern och en bra morot för formen :)

Jag känner att jag borde ta upp det där med att gå på gym men.............det har stannat vid en tanke

haha....

Du vet den här rödbetskakan den kan man nästan kalla liiiiiiite nyttig;)

Kram

2011-01-14 @ 05:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen