Forts. Såhär blev det :)



Såhär blev det!:) Jag gjorde en lövbiff på planka, fylld med parmaskinka
och västerbottensost, panerade och vill man se mer exakt så finns det ett tidigare
recept här i bloggen på Cordon bleu under middagstips:)



Potatismoset är klassiskt.........kokat potatis, mjölk och smör, äggulor
salt, peppar men har satt i rätt mkt hackad persilja

Majonäsen på toppen smakar  mkt dragon och persilja

Majonäs: 1 äggula

                1 tsk dijonsenap

                1 msk vitvinsvinäger

                1 msk torkad dragon

                rejält med hackad persila

               Ca 4 dl rapsolja

                 salt & peppar

Vispa med elvisp så går det snabbt och smidigt.

Jag gjorde även min vitvinssås som passade bra även till nötkött:)

 Jo, jag tror det uppskattades:)

/Marianne           OBS!! Glöm inte bort: www.egenvispatgoesgreen.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Jimmie

Tack för din kommentar och besök på min blogg.

Vilken härlig blogg du har den kommer jag gärna att besöka igen.

2011-02-19 @ 18:31:24
URL: http://varldensbastamatblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen