Mysmorgon:)



Julaftonsmorgon och jag är uppe tidigt . Det är så mysigt att sitta med den där
kaffekoppen tidigt på morron när alla andra sover, hundarna kliver förvisso
upp när jag gör det men lägger sig sedan och snarkar ikapp:)
 Granen är klädd och jag fick klättra som en galning
upp och ner för stegen med pumlor och glitter. Har man 3m i takhöjd  så
är det lite pyssel med Julgranspynt.

Jo, jag har faktiskt hunnit med att steka mina Älgköttbullar också:) Voilá:



MUMS! Älgköttbullar är en delikatess och mina är Supergoda om jag får skryta;)
Älgkött kräver grädde då den är väldigt mager ,men prova att riva i lite äpple i
köttfärssmeten , det blir saftigt och en smak som passar toppen till det vilda.

Jag har inget exakt recept här men detta är vad jag har i:
Älgköttfärs
Ägg som vispas ihop med finhackad gul lök, turkisk yoghurt, grädde, ströbröd
rivet äpple, salt,peppar och lite vitlökspulver
Blanda ihop allt! Stek i smör.....inte margarin( en molekyl från plast!!!!)

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen