Leftovers



Har ni en massa Julmat över ?:)
Igår blev det Saffranspannkaka av Julgröten och idag en lyxig Pytt i panna av skinka, älgstek,köttbullar ,äpple,rödlök och potatis  med
en ostmuffins till av alla ostar på ostbrickan.

 

Med bakelseringar till hjälp så ser det lite snyggare ut:)
Till muffinsen och pytten har jag ringlat shoy och på toppen
av ägget lite norialger och sesamfrön



Muffins gjorda med lite olika ostar. Doften!!!!!!!! Underbar;) för att inte tala om
smaken på dessa
Receptet:   2 dl vetemjöl
                1 tsk bakpulver
                1 tsk salt
                1 ägg
                3 msk olivolja
               2 dl turkisk yoghurt
               olika ostar i små kuber ca 3 dl
              Finhackad babyspenat
Rör ihop allt och klicka i formar. Grädda i ca 20 min i 225 grader.



Superdupergott!

Inatt drog stormen Dagmar förbi även här och vi har haft strömlöst mest
hela dagen. Mitt balkongarrangemang i form av renar med släde har hamnat
rejält i oorning så jag får väl ut och fixa till stackarna:)

/Marianne


Kommentarer
Postat av: Erika

Muffinsen med ost såg riktigt god ut! :)

2011-12-27 @ 18:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen