Kallt idag......brrrrrrrrrrrrrrrrrr



Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.............................idag har det varit kallt
och ännu kallare ska det visst bli:(
Tur att vi fått igång kakelugnen. Det blir helt klart en annan mysfaktor:)



Den här kakelugnen har ett värmeskåp i mitten och det är lite ovanligt.
Huset byggdes som gästgiveri och där denna står var det matsal, så
jag antar att det förvarats en och annan gryta eller soppterrin här
för varmhållning:)

Har varit ute med dogsen mellan varven och min nyinköpta mössa
kom väl till pass.
När jag kom in efter en frisk prommis gjorde jag detta mellis:



Varm choklad med vispgrädde och en stapel med pepparkakor och ädelost.
Gott gott!;)



Fikonchutney är inte dumt till detta heller kan jag säga.



Himlen var så vacker idag men jag lyckades inte riktigt fånga alla färger.

Imorgon blir det en serie med vegetariska recept.
Missa inte det:)

/Marianne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen