Grönt Superfood och vetebullsgrissini;)


Ett mixat inlägg......hm..........:)
Jo, Spirulina är mitt tips idag . Ett nyttigt superfood!
Lite speciellt i smaken men gott tillsammans med frukt i en smoothie.


Reneé Voltaries produkter är något jag verkligen gillar och här har ni receptet
på hennes Spirulina-lassi. Jag brukar använda olika frukter och istället för
kanel blir det jättegott med ingefära som smaksättning.


Sen tvära kast över till..................................................................



Vetebullsgrissini!

Testa att av en vetebulldeg göra grissini istället och låt dom torka
i ugnen ca en timme på svag värme , eller i eftervärmen tills de
blir knapriga.
Supergott till kaffet, nyponsoppan, desserten:)

I dessa har jag kanel,socker,vaniljsocker



Ha en bra kväll!
/Marianne

Kommentarer
Postat av: Sara Persson

Man blir verkligen inspirerad av att läsa din blogg Marianne :)

Hoppas allt är bra med C, saknar regnbågen massor! :)

2010-11-11 @ 22:43:02
URL: http://sarainorge.blogg.se/
Postat av: Marianne

Halloj! Vad kul att höra av dig:)

C har det bara bra och vi saknar dig;)

Hoppas du får bra mat i grannlandet, min erfarenhet av maten där är att det mest är mackor på menyn.

Med sylt dessutom och gammal brunost hahaha.....

2010-11-12 @ 18:21:56
Postat av: Sara

Men snart får ni nog se mig igen. Flyttar hem i januari så hoppas på att se er igen =)

Jadu, maten här är väl inte allt för bra. Som tur är går det att göra egen lunch och ta med sig på jobbet. Det är en hel del "brödskivor" med massa konstigt på. Och den varma maten är oftast, köttkakor, fiskkakor, köttpudding, fiskpudding. Jaa, du förstår. Antingen kött eller fisk och tillagas på exakt samma sätt. Lite långtråkigt och fantasilöst :p

2010-11-24 @ 22:28:16
URL: http://sarainorge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen