Potatis och zuccinigratäng , biffar m. fetaost och hjortronsås



Smaker som smälter i munnen:)
Gratängen är skivad potatis och zuccini varvat.
ca 6 stora potatisar skivade
    1 zuccini skivad
    4 dl matlagningsgrädde
   salt & peppar

Biffarna: jag har blandat en röra med 1 ägg, matl.yoghurt
             kryddor: persilja, paprika, salt, peppar, chili, vitlök
( blanda efter eget tycke och smak)
Sedan ströbröd till en krämig konsistens. 1pkt finhackad feta ost

Köttfärsen ca 400 gram

Hjortronsås: 1 brk cremé fraiche
                   4 msk hjortronsylt
           svartpeppar och flingsalt


Jag håller lite på min nyhet;) så får ni en massa bilder efter helgen på
mina planer. Kan bara säga att egenvispat dyker upp i ett lite annat format snart:)

/Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen