Min variant på naanbröd....med fyllning:)



Såg naanbröd på affären och tänkte att jag kan väl göra en lite egen variant.

Dessa bröd  har jag fyllt med grillad kryddstark kyckling, kryddig tomatsås och creme fraiche med
limepeppar för lite syrlig fräsch smak. Även sallad,lök , gurka och tomater.

Degen: 25 g jäst
           1 dl matlagningsyoghurt
           1 1/2 dl vatten
           1/2 tsk salt
           1/2 tsk socker
           Vetemjöl tills degen tar ihop ( ska vara ganska lös)
Låt jäsa i 45 min. Dela degen i två delar och kavla ut till två stora runda bröd
( som pizzaform) Blanda olivolja och cayennepeppar och pensla rikligt över bröden.
Grädda i 250 grader i ca  7-10 min.
Lägg fyllningen på ena halvan ,vik ihop och sätt nåt snyggt smörgåspapper runt.
Servera med en kall öl.
Dessa blir även toppen till en kryddstark köttfärsröra eller ngn. typ av gryta.

/ Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen