Middagstips: oxrullad med salt & sött



Oxrullad med smak av både sött & salt. Det söta  med hackat äpple i rulladerna
tillsammans med parmaskinka och parmesanost.
En sås med salt smak toppad med lite sötsyrlig fikonbalsamico.
Smaker som tro det eller ej gifter sig bra:)

Till detta kokt potatis som jag bara snabbt grillat. Lite blandsallad.

                          

Banka ut lövbiffen lite och lägg på en skiva parmaskinka, lite finhackat äpple

och riven parmesan, svartpeppar.( skinkan är ganska salt)

Rulla ihop till en rullad och fäst med en cocktailpinne. Stek i smör ngr minuter.

Såsen är enkel: 1 pkt havregrädde
                        1 msk soya
                        1 kalvbuljongtärning
                        svartpeppar och finhackad persilja
Låt koka upp, klart!
Ringla ett varv med fikonbalsamico eller annan balsamico på gräddsåsen.


Kan säga att det smakade gott med kött nu när jag varit vegetarian ett tag;)
/ Marianne


Kommentarer
Postat av: Ellendellen

Hej. Nu är det så att jag ska fixa iordning ett litet kalas för min man på söndag och behöver tips på en god matig mättande paj som går att göra på långpanna och helst inte så svår. Det får inte ingå nötter eller räkor. Jag är ingen mästerkock så det får inte vara för svårt. Den ska räcka till 8 personer.

Har du någr idéer som kan vara till hjälp??

Ha det så bra

2010-05-04 @ 20:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen