Laxtoast......bakad potatis m. parmachips.......jordgubbstårta:)



Laxtoast med en rädisröra

Rädisröra: 5 finhackade rädisor
                1 kruka finhackad gräslök
                1/2 finhackat äpple
                1 dl creme cheese
                1 dl matl.yoghurt
          svartpeppar och salt

Grilla bröd i grillpanna på båda sidorna
Sätt en rejäl klick med rädisröran, sedan skivad gravad lax, rom
lite rödlök och dill





Bakad potatis med  parmachips.

Receptet på potatisen finns under "vegetariska veckan"

Sedan har jag rostat parmaskinka på 200 grader i ca 10 min så den blir knaprig och god.



Jordgubbstårta.
En tårtbotten som finns recept på här sen tidigare. Fyllde den med
aprikossylt och jorgubbar. Lös vispad grädde, massor med jordgubbar
finhackad mörk choklad och citronmeliss.
Enkelt.....GOTT:)


 OJ....OJ.....OJ....... mycket att fixa med inför caféstart!!!!!!!!
Allt detta pappersarbete och annat som  tar en förskräcklig tid.
Jag är liiiiite försiktig  ännu med att ge er ett datum för start för det är mycket som
ska ordnas.
Eftersom detta är en helt ny branch för mig och en stor del inte bara handlar om att baka:)

Återkommer med mera info;)

/ Marianne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen