Inbakad fläskfilé & potatisgratäng med skysås



Oj,oj.......det här var syndigt gott!!!!!!!!! Västerbottensost var temat idag och den är verkligen
toppen att ha i mat:)
Gratängen: koka potatis och lök i grädde ca 10 min
                 Krydda med peppar och salt och ngr. timjankvistar
Sätt västerbottensost ( rikligt ) i en ugnsfast form och häll över potatisen
Grädda i ugnen ca 25 min på 225 grader

Fläskfilén har jag först grillat och sedan rullat in i en färdigkavlad smördegsplatta
som jag fyllt med VB-ost och persilja,lite finhackad gul lök
Grädda i 225 grader ca 20 min

Skysåsen: sky från grillning + vitt vin, vatten, soya, maizena redning till
lagom konsistens.

Servera med sallad och ett gott vin. Jag föreslår Roodeberg (vitt vin)



Detta var utsikten igår när vi skruvade ihop en massa utemöbler.
Mycket vatten är det nu och älven tycks stiga för varje dag.



Ha en riktigt bra fredag alla!;)

/Marianne

Kommentarer
Postat av: Anna Gustafsson

Ååååååååhhhhh, vad allt ser gott ut som du gör!!!! Jag blir såååå sugen!

2010-05-29 @ 11:59:54
Postat av: Marianne

Tack!!!!!!!!!!!!!Jo jag kan säga att det var supergott:)

2010-05-31 @ 08:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen