Fettuccine med skinkstek i vitvinssky, toppad med svarta oliver & fetaost



Jag fortsätter med lite sommartema och lätta fräscha smaker.

Till 2 pers. har jag 1 pkt färsk fettuccine ( koka enligt anvisn. på pkt.)

2 skivor skinkstek som jag bankar ut lite för att få riktigt mört.
1 scharlottenlök
1 rejäl knippe bladspenat
1 dl vitt vin
3 dl vatten
1 msk japansk soya
1/2 pressad lime
1 tsk maizena redning ( färdigt pulver för ljus sås)

Små tomater som jag penslar med olivolja och bakar ca 20 min i ugn
på 200 grader.

Svarta Kalamatioliver och fetaost + en god olivolja

Skär skinksteken  i tunna strimmlor och fräs i olivolja tills. med löken
Häll på vinet och soyan, häll sedan på vattnet och pressa i lime
smaka av med salt och peppar, rör i  maizenan
Hacka bladspenaten precis när du tagit pannan från spisen

Toppa rätten med oliver och ost samt de ugnsbakade tomaterna
Ringla en god olivoja över och nymalen svartpeppar


Tillbehör:


Smaklig Måltid!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen