Älgkalvfilé& pasta i enbärs/timjan gräddsås, gratinerad med västerbottensost



Denna rätt smakade heeeeelt underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)
Synd för er att jag inte har matservering eller hur!? haha............
Älgkalvfilé i en gräddig sås med mycket smak av enbär och timjan
Innan servering ordentligt med riven västerbottensost och ngr. minuter
under grill.

( Älgjägare som vill ha receptet får höra av sig;)

Servera en fruktig sallad till med en yoghurt dressing


Idag har jag varit på en reklambyrå och fixat med etiketter osv..
Mina egna biscottis och snackskex kommer man att kunna köpa i tjusiga förpackningar
Ni ska få se hur dessa ser ut sen.

Ha en bra dag alla:)
/Marianne

Kommentarer
Postat av: Madeleine B.

Du, jag tycker att det är lite fräckt att du har så'n där mat uppe på din blogg just när som man har satt in en pannkaka i ugnen..... Min man vill hellre bo med dig. Kramar!

2010-06-07 @ 16:09:57
Postat av: Pia i Trångfors

Jag tar gärna receptet, fast det gäller förstås att jag skjuter en älg i höst så jag får mig lite älgfilé.

2010-06-19 @ 12:09:06
Postat av: karin Lundberg

Är ingen jägare men har ju kött hemma, så kanske man kan få receptet ändå :-)

2010-06-29 @ 15:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen