Saffransbullar och Raw-tarte........vegopizza

Idag har jag och Caroline varit på egenvispat och klurat, provsmakat

på recept som vi tagit fram:)

 Jag gjorde saffransbullar



En vanlig vetebullsdeg+ 2 ägg
1/2 brk kesella, 1 dl turkisk yoghurt och saffran förståss (1 1/2 påse)
Fyllningen är smör, socker,mandelmassa,russin,pistagemandel : mixa ihop till smet
Strö även russin över degen.
På bullarna har jag satt vit choklad med en skvätt punch;)

Behöver jag säga att det smakar...................ja det finns inte ord! ;)



Caroline gjorde en  raw-tarte med Julsmaker.
Fikon, kanel, plommon och en massa annat gott.
Till serverades cashewgrädde...........mums!:)



På toppen : korinter och raw cacao-nibs



Hungriga blev vi förståss av allt bakande så det blev en vego-pizza
med zuccini,champinjoner,rödlök, kalamati oliver, spenat, norialger
och svarta sesamfrön.
Ingen ost.......behövs inte då man har så mycket smaker och en fantastisk
tomatsås.



Gräddad och klar att ätas:)



Imorgon blir det väl nåt annat;)

Ha en bra kväll!
/Marianne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen