Fjärran från Julmat....................



Söndagsmiddag hemma hos oss och så fjärran från Julmat man kan komma:)
Supergott, kryddigt....lite koncentration att få i sig då jag bestämde
att det skulle ätas med pinnar;)



Maten tog liiiiite tid men det är det värt.
I botten på tallriken är det  lite olika salladssorter som passar
även varma, som ex. spenat
Sedan har jag wokat vitkål och rödlök med lite soya och chili.
Ett lager jasminris
Äggnudlar, kokade och snabbt wokade med lite sesamolja och svartpeppar.
Kycklingen  är grillad i grillpanna,
Vidare har jag gjort en ganska stark teriyakisås och tillsatt apelsinsaft
och strimlad gurka, svartpeppar, persilja, purjolök och finskuret äpple.

Blev vansinnigt gott!:)

Nåja.............imorgon får jag tänka Jul....hm...........

/Marianne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen