Veckomeny 1 onsdag: Pannkakor lite som man vill:)



Det här är ett jättebra "plätt" recept . Vad man serverar till avgör lite om man
vill ha dom som dessert eller middag eller kanske som förrätt.
Stekt bacon............. variationerna kan vara många.

Till dessa har jag lönnsirap, tranbär och hjortronsylt, en klick grädde
el creme fraiche för den som vill.
På bilden nedan creme fraiche, rödlök och rom.

Här är receptet: 300 g vetemjöl
                        1 tsk salt
                        1 msk socker
                        2 tsk bakpulver
                        2 lätt vispade ägg
                        4 dl mjölk
                        125 g smält smör

Blanda mjöl,socker,salt och bakpulver i en skål. Tillsätt ägg
mjölk och smält smör. Rör samman och grädda 4 pannkakor åt gången.
Dessa påminner lite om amerikanska pannkakor då de jäser upp pga. bakpulvret.



Ha en bra dag!:)
/M

PS. som ni ser har jag lite oordning på min blogg . Men för er som vill se alla mina recept
gå tillbaka i Arkiv. (Hoppas kunna åtgärda detta inom en snar framtid:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen