Tillbaka efter Påskhelgen:)




Tillbaka efter Påskhelgen som vi tillbringat i vårt hus/jätteprojekt men som är
mitt lilla paradis på jorden;)
Här kan jag säga att jag stortrivs. Vi har haft riktigt soligt och varmt,ätit gott
och jag har väl försökt att inte enbart lata mig. Detta inför min utlovade
hälsomatsvecka haha........men jag börjar inte förrän imorgon även fast det är måndag idag.

Här lite bilder:

 



Blåbärskaka i gjutjärnspanna:
2 ägg
2 dl socker
50 g smör
1dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dl blåbär vända i kanel och strösocker

Grädda 200 grader ca 35 minuter, servera med glass:)



 / Marianne


Kommentarer
Postat av: Caroline Svensson (f.d. nyberg)

Kul att du bloggar! Härliga bilder och bra matreccept du har, många bra tips när man är tom i bollen. Du verkar må toppen i ert paradis! :)

2010-04-08 @ 11:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen