Pizza med rosmarin, getost, päron & prosciutto



Jag gillar verkligen en god, spröd pizza. Inte dom som är kladdiga och det där ständigt klassiska
skinka och tomatsås, massor med ost......visst det kan väl också vara ok , men att bygga upp smaken med en god olivolja
och en god prosciutto , bara lite getost med mycket smak.......då får man en lyxvariant :)

Prova!;)

Pizzadeg ( till 2 pizzor)
25 g jäst
1/2 dl olivolja
flingsalt en nypa
1 1/2 dl ljummet vatten

Arbeta ihop till en deg och låt jäsa 30 min.
Dela degen i 2 delar och kavla eller tryck ut till 2 pizzabottnar
Ringla olivolja över båda bottnarna, ( rätt rikligt) Smula sedan över getost
lägg på skivor av päron, riv strimlor av prosciutton och avsluta med lite nymalen svartpeppar.
Lägg på ngr. kvistar färsk rosmarin

Grädda i het ugn 250-275 grader ca 6 min( beroende på ugn)
Ringla sedan återigen olivolja över pizzorna.


Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm..................................................


Ni vill ha en närbild eller hur? För ni blev allt sugna....eller?;)

/M


Kommentarer
Postat av: Anna

Jotack, jag blev jättesugen!!!!! Ha det bra- roligt att läsa om din hälsovecka, Kram!

2010-04-15 @ 20:37:52
Postat av: Marianne

Kul att du tittar in:) Det är väl inte länge kvar till din resa? förstår om du längtar:)

Mmmm......den var inte dum den pizzan.

Kram!

2010-04-16 @ 06:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen