Mitt absoluta favoritbröd :)



Provar ni detta recept törs jag lova att det blir en favorit:)
Med en stark ost typ Krutrök eller Västerbottensost är detta
ett supergott alternativ till fika när det kommer vänner på besök.
De vill garanterat få med sig receptet när de går:)

Till 1 limpa: 3 1/2 dl vetemjöl
                  3 dl grahamsmjöl
                  1 dl strösocker
                  1 tsk bikarbonat
                  1 dl solrosfrön
                  1/2 dl linfrön
                  1/2 dl sesamfrön
                  1 dl russin
                  1 1/2 dl strödadlar
                  1 dl ljus sirap
                  4 dl filmjölk
Blanda alla torra ingredienser i en bunke, häll i sirap och filmjölk
Rör snabbt ihop till en smet. Häll i smord och bröad form
Grädda i ca45 min på 200 grader

 Strödadlar hittar ni på Hälsokostaffären.
Jag använder strödadlar i många av mina recept, så de lär dyka upp igen:)

/M

                
                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen